browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Yearly Archives: 2013

Hagefjordbrygge 28.12.2013

291 Årets juledykk ble avholdt på Hagefjordbrygga i Tvedestrand.Vi var totalt 7 dykkere og to av dem som flotte nisser. Det var dårlig sikt i dag. En sjark hadde tatt seg en tur i dypet i løpet av nattas uvær, så ferskere vrak får man ikke. Kaffekos på land etter dykket. Kirsten, Mona, Andrè, Stig, … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Hagefjordbrygge 28.12.2013

Mandal 25.10. – 27.10.2013

288/289/290 Vi dykkere er glade i tur og sosialt samvær. Nå var det tid for tur igjen, denne gangen reiste vi til Mandal. Vi overnatter på de flotte ferieleilighetene på Tregde Feriesenter. Der første dykket på årets Tregdetur tok vi på Kutteren på Natobrygga, dette er en gammel fiskeskøyte. Greit dykk. Etter en sveip på … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Mandal 25.10. – 27.10.2013

Bømlo 19.09. – 22.09.2013

284, 285, 286, 287 Auk på tur til Bømlo. Etter en lang kjøretur kom vi til flotte Bømlo. Vi kom frem til klubbhuset i Bømlo på torsdag kveld. Etter en en lang kjøretur valgte noen av oss å slappe av mens andre foretrakk et nattdykk. Nattdykket resulterte i en flott breiflabb, denne ble sløyet og … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Bømlo 19.09. – 22.09.2013

Lille Torungen 14.08.2013

283 Fint dykk, ganske grei sikt. Med på tur Geir, Mona, Rainer, Kirsten og meg. Noen vrakdeler 2 kg bly D 7 – 300b Maks dybde 38 meter Dykketid 41 minutter 15° i sjøen Blomsterdykk

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Lille Torungen 14.08.2013

Merdø 12.08. 2013

282 Flott dykk på Serines i dag, lenge siden sist jeg var der. Fisk og fin vegetasjon, fin sukkertare. Sikten var grei. 7 dykkere på tur med AUK i dag, Geir Lundstølen, Jon S, Jan Egil og Marius Andersen, Rainer, Geir og meg. Fin tur. Dybde 24 meter Dykketid: 40 minutter 16 grader i sjøen … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Merdø 12.08. 2013

27.07.13 Bondilten, Flekkerøya

281 Vi tok turen til Flekkerøya, det Bondilten blir arrangert. Dette er et arrangement med dykking hele helgen, men vi valgte å dra ut på dagstur på lørdagen. Vi dykket på vraket Bussard, som er et tysk lasteskip bygd av stål i 1921. Skipet hette opprinnelig Siegen, og ble solgt i 1925 til Norddautscher Lloyd … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for 27.07.13 Bondilten, Flekkerøya

Cambodia, Hauslandsgrunna 23.07.2013

280 Flotte sommerdager må nytes, og det finnes ikke bedre måte å gjøre dette på enn å ta turen ut p sjøen og besøke et av de flotte vrakene vi har i nærheten. I dag besøkte vi Cambodia, det er alltid fint å komme hit, og siden dette er et værutsatt dykkested et det viktig … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Cambodia, Hauslandsgrunna 23.07.2013

Sterling 21.07.2013

278/279 Vel hjemme etter en flott tur nordover, så gikk turen til vraket DS Sterling. Dette er et flott vrak, men kan til tider bære preg av noe vraktåke. Denne dagen var vi ganske heldige med sikten og vi hadde et flott dykk. Strålende sol, godt å varmt sommervær. Vi hadde to dykk her i … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Sterling 21.07.2013

Saltstaumen 17.07.2013

277 Etter å ha unnagjort enda noen flere mil på veien hjemmover, stoppet vi i Saltstraumen. Her la vi oss inn på hotell og gledet oss til dykk i denne straumen som er omtalt av mang en dykker. Vi fikk og her guiding fra klubb, denne gangen var det Bodø sin dykkerklubb som var behjelpelige. Vi … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Saltstaumen 17.07.2013

Stråssa og Martha Hendrik Fisser i Narvik Havn 16.07.2013

276 Turen sørover har starta og første stopp er Narvik. Vi kontaktet klubben i Narvik og en hyggelig ung herremann tok oss med på tur ut i Narvik havn. Vi dykket på vraket av malmbåten Stråssa  og Martha Hendrik Fisser, begge disse vrakene forliste 10.04.1940. Vrakene ligger i en slik avstand til hverandre at vi … Continue reading »

Categories: Blogg | Kommentarer er skrudd av for Stråssa og Martha Hendrik Fisser i Narvik Havn 16.07.2013